Veelgestelde vragen

Hieronder bevinden zich de onderwerpen waar wij de meestgestelde vragen in hebben onderverdeeld. Klik op een onderwerp naar keuze om de meestgestelde vragen te bekijken.

Daarnaast kunt u voor meer informatie vrijblijvend contact met ons opnemen. Denk hierbij onder andere aan informatie omtrent tuintegels, keramische tuintegels, tuinhout, douglas hout, houten overkappingen, natuursteen, GeoCeramica, GeoSteen, andere MBI tegels en tuinverlichting zoals inlite verlichting


 
« terug naar overzicht

Hoe kan ik bij Kippersluis mijn spullen bestellen?
U kunt bij ons op verschillende manieren bestellen:

Via onze webshop:
www.kippersluissierbestrating.nl

Via de email:
almere@kippersluissierbestratng
sierbestrating@kippersluis.nl

Telefonisch:
036-30 300 67 voor bestellingen vestiging Almere.
0294-27 14 14 voor bestellingen vestiging Muiderberg.

Uiteraard kunt u ook op locatie bij onze vestingen bestellen! 
Hoe gaat de levering van bestellingen in zijn werk?
Het levertraject van bestellingen verloopt als volgt:

1. U geeft bij uw bestelling aan welke leverdatum of leverweek uw voorkeur heeft.
2. Zodra uw order in behandeling wordt genomen, nemen wij telefonisch contact op om de leverdatum te bevestigen.
3. De dag voorafgaand aan levering nemen wij contact met u op om het dagdeel van levering te bevestigen.
4. Een uur voor levering neemt de chauffeur telefonisch contact met u op om aan te geven dat hij op weg is.
 
Wat is de minimale bestel hoeveelheid?
Bij Kippersluis kunt u all materialen per stuk bestellen tenzij anders vermeld. Vaak gaan de siertegels/sierbestrating per volle laag. Ook is het vaak voordeliger om een volle verpakking af te nemen, omdat er anders een toeslag onvolledige pakket a €15 euro word doorberekend!
Moet ik extra bestellen i.v.m. knip of snijverlies
Wij adviseren gemiddeld 2a3m2 extra over het totale oppervlakte te bestellen i.v.m. knip/snijverlies. Het is overigens wel afhankelijk van het formaat steen en het legpatroon. Speciaal bestelde artikelen kunnen niet retour dus bestel nooit meer als de 2a3m2.
 
Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
Ja dat kan, tot 72 uur voor levering. Binnen de 72 uur worden eventuele meer- of minderkosten doorberekend op basis van nacalculatie
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Dit kan kosteloos tot 72 uur voor levering, tenzij u een bestelling plaatst met speciaal bestelde materialen die niet standaard op voorraad zijn!
Wanneer word mijn besteling afgeleverd?
Wanneer uw bestelling voorradig is kan Kippersluis de bestelling binnen 1 week leveren. Wanneer uw bestelling niet voorradig is, dan zijn wij afhankelijk van wanneer uw product binnen komt. Wij streven er naar om alles binnen 10 werkdagen uit te leveren.
Hoelang duurt het als het materiaal niet op voorraad is bij de fabrikant?
Dat is lastig te zeggen. Dat is afhankelijk van een verschillende factoren, zeetransport, inklaringstijd, droogtijd, productietijd enzovoorts. Wij kunnen per product u vertellen wat de levertijd ongeveer is en streven er naar alles binnen 10 werkdagen te leveren.
Wat zijn de transportkosten?
De transporttarieven van Hout en Steenhandel Kortenhoef zijn in 3 rayons opgedeeld: 

Vrachtkosten regio 1 o.a. Naarden,Huizen,Almere: € 25,--
Vrachtkosten regio 2 o.a. A-dam z-o,Hilversum: € 35,--
Vrachtkosten regio 3: € 50,-- Leystad,Zeewolde,Amsterdam

De overige regio's  worden bepaald op basis van het aantal Kilometers. Uiteraard melden dit wij van te voren!
Kan ik mijn bestelling afhalen?
Ja, uw bestelling afhalen is natuurlijk ook mogelijk. Als u aangeeft bij welke vestiging u uw bestelling wilt afhalen, dan zorgen wij dat uw bestelling klaarstaat.
Kan ik een specifieke tijd en leveringsdatum aangeven?
U kunt een voorkeursdatum aangeven. Wij kunnen echter niet garanderen dat uw bestelling op deze specifieke datum wordt afgeleverd. Uiteraard zullen wij u informeren over de leverdatum en zo veel mogelijk rekening houden met uw voorkeur.
Het kan altijd zijn dat u bestelling 2 a 3 dagen eerder word geleverd i.v.m. transport.
Moet ik thuis zijn bij levering?
Nee er hoeft niemand thuis te zijn. Vooraf word afgesproken waar de chauffeur de materialen kan lossen. De chauffeur belt van te voren op als dit niet duidelijk is.
 
Wat als de locatie niet goed bereikbaar is per vrachtwagen?
In dat geval zal de chauffeur zelf bepalen waar uw bestelling gelost word, zo dichtbij als mogelijk. In het uiterste geval neemt de chauffeur de bestelling mee terug en zullen de extra kosten doorberekend worden!
Waar word mijn bestelling gelost?
De chauffeur zal uw bestelling zo dicht mogelijk bij de door u gewenste locatie lossen. Alle materialen worden naast de auto gelost, op een voor de auto bereikbare plaats, uitsluitend via een verharde weg. De professionele beoordeling van de chauffeur is leidend bij beoordeling of de afleverlocatie op een verantwoorde wijze toegankelijk is.
Hoe word mijn bestelling geleverd en verpakt?
Tegels, sierstenen, gebakken materiaal, kantopsluiting en elementen worden verpakt in folie op pallets. Natuursteen wordt verpakt in kratten. Tuinhout wordt afhankelijk van het product verpakt in folie op pallets of met bandjes vastgemaakt. Alle producten worden dusdanig verpakt dat er vrijwel niets mis kan gaan tijdens het transport en de levering.

Extra informatie:

Douglas hout

Tuinhout